Sunday, March 20, 2011

20th March Ride

Pagi yang sejuk, berkabus, siap berembun lagi. Kalau lah hari lain, dah lama tarik selimut balik. tapi harini lain. Hari yang dinanti. Dah seminggu buat planning. 3 rider baru 'terjebak' sekali (caption in 3rd photo). Macam2 la usaha pujuk memujuk termasuklah sessi kafeteria yang membakar.




Unfortunately, last minute, kaki bakar tarik diri, ceh! Yang satu lagi terpaksa berbakti pada keluarga. Tapi tak pa, atas semangat kesukanan, kita telah let them off dengan written excuse masing2.



(Brader Hj: "setanak nasi, sekapur sirih saja jauhnya)
Yang ambik bahagian pagi ni sampailah 9 moto. Termasuklah Abg Haji yang menyembur semangat kelajuan kepada peserta baru dgn meniggalkan depa tanpa belas kasihan diawal 'pengembaraan' :-).




Walaupun baru, rasanya ketiga-tiga rider baru kita, tak asing lagi dengan speeding. Masing2 kaki rempit kereta. Masih boleh kejar dengan confidentnya atas straight hi-way. Tak lupa jugak brader Rudy kita yang tak berapa baru lagi, dengan kereta rempit yg diganti dengan CBR1000RR7. (Shahril-white, Aridee-green&pannier bag)

Bila masuk twisties, kawan2 kita masih lagi maintain laju. Wah, these fellas are new generation riders. Maybe Kawasaki 650cc engine makes everything easy. Bila selekoh masuk lebih tajam :-), baru depa tau!! Ada yang overshot masuk opposite side...dua kali plak tuuh! Next time maybe kena briefing dulu skit.


(Zahir-steady Eddie on his Versys, steady enuff to rob a bank today)
Anyway..bottomline takda major incident, takde yang tersungkur. Paling paling pun, pannier case hampir 'tercecah' divider jalan dan tapak kasut dah jadi mulut buaya.

Plan nak ke Banding terpaksa cancel dik JPJ roadblock. Ada rider baru kita yang lesen L pun belum ada...dlm bag pun takada katanya :-).



(Rudy - Kerja dia lap, sampai mentor pun kena lap..)



(Baik punya post - bakal bini sure kata abang I macho pakai moto besag, dia pun nampak besag ataih moto nih)




(Khidmat nasihat percuma jugak disediakan setiap Ahad, layan chocolate banana shake saja)

Lain kali sure lagi ngam punya......





2 comments:

  1. ini dah komplot besar... dari Grik tu bila masa pulak pi chocolate shake.. main cengelat ni..

    ReplyDelete
  2. Anyway utk rider2 baru... wa... salute you.
    Keep on riding and let the tyre roll

    ReplyDelete